بسم الله الرحمن الرحیم

اخبار عمومی

دیدار نماینده ستاد دکتر قالیباف با استاد وحید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت حضرت خدیجه سلام الله علیها، متن کامل مصاحبه خانم دکتر فائزه ظهیری مسئول رسانه‌ای ستاد مرکزی جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف را مشاهده می‌کنید.

مجری: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، این بار در خدمت خانم دکتر فائزه ظهیری، یکی از اعضای ستاد آقای دکتر محمدباقر قالیباف هستیم. توضیحات ایشان را به عنوان نماینده این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره کارنامه، برنامه و افق پیش روی آقای دکتر قالیباف می شنویم.
از آنجایی که آقای قالیباف یک سابقه اجرایی طولانی مدت از سال های دفاع مقدس، هوافضا، نیروی انتظامی، شهرداری تهران و مجلس شورای اسلامی دارند، نظرتان درباره تأثیر این سابقه در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟

خانم ظهیری: سلام عرض می کنم خدمت مخاطبان گرامی شما. در وهله اول امیدوارم انتخاباتی پرشور را پیش رو داشته باشیم که بر مبنای اخلاق مداری باشد که بارها این نکته از سوی دکتر قالیباف در نشست های تلویزیونی به ویژه در جمع اعضای ستاد ایشان گوشزد شده است. ان شاءالله در نهایت نتیجه هرچه شد همه مردم با هم کمک کنند تا کشور را از وضعیت اقتصادی فعلی دربیاوریم.

مجری: تأکید شما بر مشارکت نظر شخصی است یا نظر ستاد هم همین است؟

خانم ظهیری: قطعا در وهله اول این نظر از آنجا نشأت گرفته است و خودم هم بر این موضوع تأکید ویژه دارم. آقای دکتر قالیباف بر اساس کارنامه ای دارند توان اجرایی بالایی دارند. با همه احترامی که برای کاندیداهای دیگر قائل هستم، موارد اجرایی کارنامه ایشان نسبت به سایر کاندیداها بسیار بیشتر است. سایر کاندیداها هم بعضا سابقه اجرایی داشته اند اما قطعا در این سطح نبوده و حداقل اینکه نتیجه ای که از اقدامات آقای قالیباف می بینیم بسیار مشهودتر است. کارآمدی و کارنامه موضوع مهمی است که حضرت آقا نیز بر آن تأکید داشته اند و اینکه باید به کارنامه افراد برای انتخاب توجه شود. برنامه قطعا مهم است اما کارنامه موضوعی است که با درک بهتر می توانیم بر اساس آن تصمیم گیری و انتخاب کنیم.

مجری: شناخت شما از آقای قالیباف در چه سطحی است؟

خانم ظهیری: من در مجلس شورای اسلامی مشغول به کار هستم و همکاری نزدیک تری با آقای قالیباف طی سال های اخیر داشته ام، بر این اساس می‌گویم که ایشان همواره بر ۴ اصل از ابتدای تأکید داشته اند که عبارت است از هوشمندسازی، شفاف سازی و مردمی سازی که خروجی این ۳ اصل، کارآمدسازی خواهد بود. این اصول صرفا در مجلس از سوی ایشان مورد تأکید نبوده بلکه از زمانی بوده که در صنعت هوافضا، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، نیروی انتظامی و شهرداری تهران مشغول به کار بوده اند همواره بر این ۴ اصل فعالیت داشته‌اند.

آقای قالیباف در تمام سال های بعد از انقلاب در حوزه اجرا فعالیت می کرد و سال های اخیر تجربه قانونگذاری در مجلس نیز به کارنامه او اضافه شده است از این رو اکنون از ابعاد مختلف، به قضایای کشور تسلط داشته و مسیر را از قانونگذاری تا اجرا بهتر و دقیق تر درک می کند.

مجری: می‌توانید به نقاط درخشان کارنامه دکتر قالیباف در این سالها اشاره ای گذرا و مصداقی داشته باشید؟

خانم ظهیری: آقای قالیباف کارنامه ای در حوزه هوشمندسازی دارد که از دوره ناجا با راه اندازی سامانه ۱۱۰ آغاز شد، در شهرداری تهران نیز راه اندازی سامانه ۱۳۷ را داشتیم که اقدامات شهرداری بر این اساس به خوبی انجام می شد. هوشمندسازی در مجلس در حوزه تنقیح قوانین انجام شد. حضرت آقا همواره بر امر تنقیح قوانین تأکید داشتند چرا که امروز با تورم قوانین روبرو هستیم که آقای قالیباف به این موضوع نیز ورود کرد و موفق شد آن را از طریق سامانه و با هوش مصنوعی به سرانجام برساند.
هوشمندسازی به خودی خود باعث شفاف سازی می شود. شفاف شدن هم باعث کاهش فساد در بخش های مختلف می شود که در واقع مانع پیشرفت کشور شده بود. مردمی سازی نیز در دل همه این قضایا وجود دارد.
۱۲ سال دوران شهرداری آقای قالیباف در شهر تهران همزمان با ۳ دوره دولت بوده که به تعبیر خود ایشان، به دلایل مختلفی مورد تحریم دولت‌های وقت قرار گرفته بودند و به عنوان شهردار پایتخت کشور حتی به یک جلسه دولت هم دعوت نمی شدند. از این رو دولت ها همکاری چندانی با شهرداری تهران نداشتند اما این قضیه مانع کار آقای قالیباف نشد و توانست با مردمی سازی و استفاده از ظرفیت های موجود، پروژه های نیمه تمام شهر را تکمیل کند. آقای قالیباف هیچ پروژه جدیدی را کلنگ نزد تا صرفا نمایشی داده باشد بلکه پروژه های تعریف شده گذشته را که پایی برای اجرا نداشت، کلید زد و پیگیری کرد.

مجری: اگر بخواهید برای مخاطبان ما دلیل بیاورید که چرا باید به آقای دکتر قالیباف رای بدهند چه دلیلی را مطرح می کنید؟

خانم ظهیری: با توجه به اینکه باید به رشد اقتصادی ۸ درصد برسیم، این رشد دو بال یعنی «سرمایه گذاری و افزایش بهره‌وری» محقق می‌شود. در این بین، دکتر قالیباف بهره‌وری را بر سرمایه گذاری دارای اولویت بیشتری می داند. نگرانی مردم نسبت به وضعیت اقتصادی کشور باعث شده سرمایه های خود را در صندوق امانات بانک ها به صورت طلا و ارز نگاه دارند و آنها را به چرخه اقتصاد یا بورس نیاورند و تولید و تجارت را امن نمی دانند. اکنون باید از ظرفیت بهره وری استفاده کنیم تا بتوانیم به رشد اقتصادی برسیم.
آقای دکتر قالیباف برای ایجاد اعتماد میان مردم برای بازگشت سرمایه مردم به چرخه اقتصاد برنامه دارند. ما یک دوره سختی در بورس گذراندیم و اتفاقاتی باعث شد حضور ۵ میلیون نفر در بورس به ۵۰ میلیون نفر برسد. برخی شرکت های کوچک که تا کنون هیچ سودی نداشتند ناگهان سودهای بالایی را برای سهام خود تعریف کردند، سودهایی که به نظر می رسد از سوی دولت وقت به صورت دستوری انجام شد. بعد از آن سرمایه ها به صورت ناگهانی از این شرکت ها برداشته شدند که باعث شد بسیاری از مردم عادی در زندگی خود با مشکل مواجه شوند.

مجری: به بورس اشاره کردید، برنامه آقای قالیباف برای بورس در دولت احتمالی آینده خودشان چیست؟

خانم ظهیری: بورس جایی نیست که دولت در آن دخالت کند، بورس باید به دست مردم مدیریت شود. حتی در خصوص سهام عدالت که موضوعی کاملا مردمی است می بینیم مدیران دولت برای آن تصمیم می گیرند، درحالی که این بخش باید به دست خود مردم اداره شود. شخصا در سهام عدالت سهم دارم اما اصلا نمی دانم این سودی که هر از گاهی دولت به حسابم می ریزد بر چه اساسی است؟ این همان چیزی است که آقای قالیباف به آن اعتقاد دارد و بر این باور است که سهام عدالت باید به دست مردم اداره شود.

مجری: کارنامه آقای قالیباف در مجلس را چگونه ارزیابی می کنید؟

خانم ظهیری: وقتی آقای قالیباف به مجلس آمد در واقع کار بسیار سختی را آغاز کرد چرا که فردی کاملا اجرایی بود و تا قبل از آن خودش برای انجام کارها تصمیم گیری می کرد تا اجرا شود اما مجلس جایی است که ۲۹۰ نفر باید درباره یک موضوع تصمیم بگیرند. با این حال به سرعت با این شیوه هماهنگ شد و در نهایت توانست با کمک نمایندگان، قوانین مؤثری را در مجلس یازدهم به تصویب برساند.
قوانین اقتصادی خوبی در مجلس به تصویب رسید، از اقتصاد بیشتر می گویم چرا که این بخش آنقدر مهم است که مقام معظم رهبری نیز ۱۰ سال است، سال ها را با عناوین اقتصادی نامگذاری می کنند و این یعنی هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ام.
قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار یکی از قوانین مهم بود که با هوشمندسازی و مردمی سازی باعث شد افراد به راحتی و با سرعت شروع یک کسب و کار را کلید بزنند و درگیر بروکراسی اداری نباشند که خود مشاغل زیادی را ایجاد کرد.
قانون بانک مرکزی را داشتیم که از پیش از انقلاب هیچ تغییر نکرده بود و با همان شیوه اداره می شد و نتیجه آن شد که طی سال های قبل دیدید مؤسسات مالی چه بلایی سر مردم آوردند. امروز بانک مرکزی باعث ارتقای این نهاد شده و در عین حال که به آن استقلال نداده، اقتدار داده است و مراجع قضایی در بانک مرکزی برای حل و فصل سریع موضوعات دارای شعبه شده اند.

مجری: سخن پایانی؟

خانم ظهیری: عقیده شخصی من این است که در دوره ریاست آقای قالیباف در مجلس یازدهم، قوانینی به تصویب رسیده که به دلیل عدم اجرای خوب و یا اجرا نشدن آن در دولت، مردم از آن خبر ندارند چون تأثیر آن را ندیده اند، از این رو امروز نیازمند یک مدیر اجرایی قوی و کارآمد هستیم تا بتواند از پس اجرای این قوانین برآید. حداقل آن این است که اگر می بینیم آقای قالیباف می گوید اجرای این قوانین مرد عمل می خواهد و خود را برای اجرای آن توانمند می داند، اجازه دهیم با ورود به حوزه ریاست جمهوری این موضوع را علنا به اثبات برساند./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *