بسم الله الرحمن الرحیم

اخبار عمومی

حسن پور: کرمان در مسیر تبدیل شدن به بهشت تجار و کارآفرینان حرکت می‌کند

شهباز حسن‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار جمعیت حضرت خدیجه(س) در خصوص ظرفیت‌های اقتصادی و صادراتی استان کرمان، گفت: دیار کریمان سرشار از نیروهای انسانی انقلابی، مومن، متخصص، کارآمد و جوان است و این را می‌توان به عنوان سرمایه این استان تلقی کرد که امیدواریم دولت چهاردهم از این ظرفیت استفاده کافی را ببرد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کرمان سرزمین اعجاز معادن است و منابع طبیعی بسیار زیادی دارد و این استان می‌تواند به قطب صادرات کشور تبدیل شود و بخش عمده‌ای از منابع کشور را همچنان که امروز تامین می‌کند در آینده نیز تامین کند.
وی افزود: به جای تنبیه صادراتی که برای کشاورزان اعمال شده تا نتوانند پسته خود را صادر کنند و به آنها به چشم قاچاقچی نگاه می‌شود باید مشوق صادراتی اعمال شود تا در این شرایط ارز مورد نیاز کشور تامین کنند و از سوی دیگر ارتباطات بین المللی خود را با سایر کشورها تقویت کنیم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فرش، قالی، گلیم شیرکی پیچ و هنرهای دستی کرمان هرکدام به تنهایی می‌توانند ارتباط خوبی بین ما و سایر کشورها ایجاد کند. خوشبختانه کرمان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و 80 درصد مس و 50 درصد فولاد کشور در استان کرمان تولید و تامین می‌گردد.
حسن پور تصریح کرد: 25درصد از مرکبات کشور در استان کرمان تولید می‌شود اما متاسفانه در زمینه صادرات، بسته بندی و سورتینگ آن بسیار ضعیف عمل شده است، امیدواریم از ظرفیت های استان کرمان در جهت آسایش و رفاه مردم بیش از پیش استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه کرمان در زمینه معدن سایر فلزات و کانی ها نیز حرف زیادی برای گفتن دارد و بیش از 45 نوع کانی از معادن این استان استخراج می‌شود، گفت: کرمان و راور در مسیری قرار دارد تا به بهشتی برای کارآفرینان، فعالین اقتصادی و تجار تبدیل شود و از همه کسانی که دل در گرو ایرانی آباد، توسعه یافته و پیشرفته دارند دعوت می‌کنم تا به استان کرمان بیاییند.
وی در خصوص لزوم حمایت از تجار و بخش خصوصی در استان کرمان، گفت: باید به جای شعار کارآفرینان و سرمایه گذاران را تکریم کنیم و تا از آنها حمایت نکنیم نمی‌توانیم بخش خصوصی را به صورت کامل در اقتصاد کشور فعال کنیم، کارنامه من در شهرستان های سیرجان و بردسیر عمل به این مهم را نشان می‌دهد و به دنبال اجرای این موضوع در کرمان و راور هستیم تا به بهشتی برای حضور کارآفرینان و سرمایه گذاران تبدیل شود زیرا حضور آنها حل کننده بسیاری از مشکلات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *