بسم الله الرحمن الرحیم

اخبار عمومی

چه چیزهایی را نباید بدانم؟

 

کتاب خواندن، پادکست گوش کردن و فرآیند یادگیری
در دنیای امروز، منابع یادگیری متنوعی در دسترس ما قرار دارند و کتاب‌ها، پادکست‌ها و دوره‌های آموزشی آنلاین، همگی به ما کمک می‌کنند تا دانسته‌هایمان را گسترش دهیم و اما در این بین، مهم‌تر از یادگیری موارد جدید، دانستن آن است که چه چیزهایی را نباید بدانیم و چه مسائلی از اولویت کمتری برخوردارند.

اهمیت کتاب خواندن
کتاب خواندن یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری عمیق و سیستماتیک است و کتاب‌ها به ما اجازه می‌دهند تا با دیدگاه‌ها و تجربیات مختلف آشنا شویم و اما در عین حال، با انبوهی از اطلاعات مواجه می‌شویم که ممکن است از آن‌ها استفاده نکنیم؛ پس مهم است که با آگاهی، کتاب‌هایی را انتخاب کنیم که به ما در جهت اهدافمان کمک می‌کنند و از خواندن مطالب زائد پرهیز کنیم.

قدرت پادکست‌ها
پادکست‌ها به عنوان یک منبع یادگیری جذاب و قابل حمل، به ما امکان می‌دهند در هر زمان و مکانی به یادگیری ادامه دهیم و اما با توجه به تعداد بی‌شمار پادکست‌ها باید دقت کنیم که چه محتوایی را انتخاب می‌کنیم و باید به جای گوش دادن به هر چیزی، پادکست‌هایی را دنبال کنیم که با نیازها و اهداف ما هم‌راستا هستند.

آموزش‌های هدفمند
در دنیای امروز، آموزش‌های آنلاین به راحتی در دسترس‌اند و اما برای موفقیت در این مسیر، باید از خود بپرسیم که کدام مهارت‌ها یا اطلاعات برای ما ضروری هستند و آیا یادگیری یک مهارت جدید واقعاً به ما کمک می‌کند یا صرفاً ما را از مسیر اصلی‌مان منحرف می‌کند؟

رهایی از اطلاعات زائد
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در فرآیند یادگیری، شناسایی و حذف اطلاعات زائد است و هرچه بیشتر یاد می‌گیریم، باید هوشیارتر باشیم که چه چیزهایی دیگر نیازی به دانستن ندارند و این کار نه تنها به ما کمک می‌کند تا بر روی موارد مهم‌تر تمرکز کنیم، بلکه ذهن ما را از بار اضافی آزاد می‌سازد.

دانستن به معنای پر کردن ذهن از اطلاعات نیست، بلکه دانستن واقعی به معنای شناسایی اولویت‌ها و رهایی از زوائد است و در مسیر یادگیری، باید با دقت انتخاب کنیم که چه چیزهایی را باید یاد بگیریم و چه چیزهایی را باید رها کنیم و به این ترتیب می‌توانیم به یک فهم عمیق‌تر و هدفمندتر از دنیای اطرافمان دست یابیم.

کتاب خواندن، پادکست گوش کردن، آموزش ها، همه و همه و همه برای دانستن است.
علامت استاندارد دانستن این است که بدانم چه چیزهایی را نباید بدانم!
نباید دیگر دنبال چه چیزهایی باشم!
فهمیدم باید فلان موضوع تجاری را یاد بگیرم، فلان موضوع شخصیتی را یاد بگیرم!
بله و دیگر همانجا یاد بگیرم آن چیزهایی که تا الان با خودم بود، همان ها را رها کنم!
دانستن هر چقدر بیشتر شود، فهم هر چقدر بیشتر شود، به همان اندازه باید چیزهای زائد را حذف کنم و دنبالشان نروم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *